Monday, June 1, 2009

Pokok Cili Saya Pada 30 Mei 2009

Gambar pokok cili saya di plot 1 pada 30 Mei 2009.

Gambar pokok cili saya yang telah berbunga setakat 30 Mei 2009. Alhamdulillah.

Gambar pokok cili yang telah berbunga pada 30 Mei 2009. Alhamdulillah.

Gambar pokok cili saya di plot yang terbaru iaitu plot 6 yang baru disiapkan sepenuhnya.

Pada peringkat ini, serangan serangga perosak sudah mula meningkat terutamanya bena putih, kutu thrip dan hama. Serangan serangga perosak bena putih ini biasanya menyebabkan daun-daun menjadi keriting. Langkah mengatasi yang saya lakukan ialah mencantas dan meracun. Doakan saya berjaya ye?

2 comments:

  1. Assalammualaikum...

    Fullamak...nampak macam meriah je kawasan tanaman cili ni...harap suksess seperti yang dirancangkan...

    InsyaALLAH, den pun nak yo buka ladang tapi takut tak nak hangat-hangat chicken sh*t...

    Moga cili you subur dan dapat hasil yang memberansangkan...cuma nak tanya kalau apply pada cili api dan cili akar OK tak???

    ReplyDelete
  2. Apply pada cili api pun ok. Cili akar, no komen.

    ReplyDelete